Kolejowy Klub Wodny 1929: budowa slipu wodnego
Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie ogłosił postępowanie w trybie podstawowym bez negocjacji dotyczące budowy slipu do wodowania i wyciągania oraz dalby do cumowania przy Kolejowym Klubie Wodnym 1929. Projekt ma na celu zapewnienie jednostkom pływającym dostęp do korzystania z rzeki Wisły.
Teren przeznaczony pod inwestycję zlokalizowany jest w obrębie ul. Wioślarskiej w bezpośrednim sąsiedztwie Kolejowego Klubu Wodnego 1929 w międzywale rzeki Wisły, na lewym jej brzegu. Celem projektu budowlanego jest opracowanie budowy slipu służącego do wodowania łodzi w postaci pochylni żelbetowej ze spadkiem 15 % w kierunku nurtu rzeki Wisły. Slip będzie służył do wodowania i wyciągania na ląd małych jednostek pływających. Pochylnia została ograniczona w terenie za pomocą ścian oporowych wykonanych z grodzic stalowych zwieńczonych żelbetowymi oczepami.
Inwestycja ułatwi i umożliwi bezpieczne wodowanie jednostek pływających na rzece Wiśle. Projektowana budowa nie wpływa negatywnie na powierzchnię ziemi, w tym glebę, wody powierzchniowe i podziemne. Budowa slipu poprawi dostępność rzeki Wisły dla użytkowników, w tym jednostek miejskich, mundurowych, a także dla mieszkańców Krakowa.
Więcej informacji o postępowaniu w trybie podstawowym bez negocjacji można znaleźć tutaj.