Stadion Miejski im. Henryka Reymana: przetarg ustny nieograniczony na najem pomieszczenia biurowego oraz pomieszczeń magazynowych
Prezydent Miasta Krakowa ogłasza pierwszy przetarg ustny nieograniczony na najem na czas nieoznaczony części nieruchomości znajdujących się na terenie Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana przy ul. Władysława Reymonta 20, składającej się z pomieszczenia biurowego o pow. 42,82 m² oraz pomieszczeń magazynowych o łącznej powierzchni 311,53m², co razem daje powierzchnię najmu 354,35 m².
Prezydent Miasta Krakowa
31-004 Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4
ogłasza
PIERWSZY PRZETARG USTNY NIEOGRANICZONY
Na najem na czas nieoznaczony części nieruchomości znajdujących się na terenie Stadionu Miejskiego im. H. Reymana przy ul. Wł. Reymonta 20, składającej się z pomieszczenia biurowego o pow. 42,82 m² oraz pomieszczeń magazynowych o łącznej powierzchni 311,53m², co razem daje powierzchnię najmu 354,35 m².
Oddanie w najem na czas nieoznaczony dotyczy części nieruchomości (lokali użytkowych – tj. pomieszczenia biurowego oraz pomieszczeń magazynowych łącznie), stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków, położonej w obrębie 12 jednostka ewidencyjna Krowodrza, oznaczonej jako działka nr 180/5 o pow. 9,0497 ha, objętej księgą wieczystą nr KR1P/00453755/2, położonej w Krakowie przy ul. Wł. Reymonta 20, zabudowanej Stadionem Miejskim im. H. Reymana. Nieruchomość, której część przeznaczona jest do oddania w najem podlega ustaleniom miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „TS Wisła” i zgodnie z ustaleniami tego planu znajduje się w terenach sportu i rekreacji (symbol planu US.1).
Przeznaczone do oddania w najem pomieszczenie Z314 o powierzchni 42,82 m2 znajduje się na trzecim piętrze trybuny zachodniej oraz pomieszczenia magazynowe o łącznej powierzchni 311,53 m2 położone na poziomie -1 trybuny zachodniej Stadionu Miejskiego im. H Reymana, zgodnie z załącznikami graficznymi.
Lokale można obejrzeć w dniach: 30 grudnia 2021 r. i 11 stycznia 2022 r. w godzinach uzgodnionych wcześniej z kierownikiem technicznym obiektu pod nr tel. 518 015 719.
Podmiot wyłoniony w przetargu będzie miał dodatkowo możliwość odpłatnego korzystania z miejsc parkingowych (100 zł netto miesięcznie za 1 miejsce parkingowe) w ilości max 5 stanowisk zlokalizowanych na parkingu naziemnym od strony północnej Stadionu. O terminie zawarcia umowy Nabywca zostanie zawiadomiony do 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
Cenę wywoławczą z tytułu należnego czynszu ustala się w kwocie:
- 25,00 zł/m2 powierzchni biurowej + podatek VAT według obowiązującej stawki,
- 5,00 zł/m2 powierzchni magazynowej + podatek VAT według obowiązującej stawki. Czynsze za najem płatne będą łącznie, miesięcznie z góry, do 10 dnia każdego miesiąca.
Wadium łączne do udziału w przetargu na najem lokalu biurowego i powierzchni magazynowej ustala się w wysokości 20 000,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy 00/100).
W przetargu mogą wziąć udział osoby, które wpłacą wadium z oznaczeniem nieruchomości w podanej wyżej wysokości wyłącznie w pieniądzu w formie przelewu lub wpłaty na rachunek bankowy Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie: 84 1020 2892 0000 5802 0590 8761, w taki sposób, aby najpóźniej w dniu 13 stycznia 2022 r. wadium znajdowało się na rachunku bankowym ZIS, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. Datą dokonania wpłaty wadium jest data uznania rachunku bankowego Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie.
Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał – zaliczone zostanie na poczet należnego czynszu. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał, od podpisania umowy dzierżawy. Pozostałym uczestnikom przetargu, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie, w ciągu 3 dni roboczych od odwołania, zamknięcia, unieważnienia lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej z tytułu należnego czynszu najmu zarówno powierzchni biurowej jak i powierzchni magazynowej. O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej co do powierzchni biurowej jak i powierzchni magazynowej, z zaokrągleniem w górę do pełnych złotych każdej z nich odrębnie.
Przetarg odbędzie się w dniu 17 stycznia 2022 r. o godz. 11.00 w siedzibie Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie przy ul. Walerego Sławka 10, I piętro sala konferencyjna.
Przed otwarciem przetargu jego uczestnik winien przedłożyć komisji przetargowej dowód wpłaty wadium oraz dowód tożsamości. W przypadku, gdy uczestnikiem przetargu jest osoba inna niż osoba fizyczna, osoba upoważniona do reprezentowania uczestnika powinna przedłożyć do wglądu aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, a osoba prowadząca działalność gospodarczą zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego. Przystąpienie do przetargu jest równoznaczne z potwierdzeniem przez Oferenta, że zapoznał się z warunkami przetargu oraz projektem umowy najmu i je akceptuje.
W umowie, oprócz ogólnych postanowień dotyczących warunków najmu
1. Najemca zobowiązany zostanie m.in. do:
- ponoszenia zryczałtowanych opłat z tytułu utrzymania i eksploatacji nieruchomości ustalanych i aktualizowanych obecnie na podstawie Zarządzenia Nr 3468/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 30.12.2020 r., tj. na dzień ogłoszenia przetargu w kwocie 33,00 zł netto /m² miesięcznie z tytułu najmu powierzchni biurowej + podatek VAT według obowiązującej stawki oraz 12 zł netto /m² miesięcznie z tytułu najmu powierzchni magazynowej + podatek VAT według obowiązującej stawki,
- ponoszenia opłat z tytułu korzystania z miejsc parkingowych na podstawie Zarządzenia Nr 3468/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 30.12.2020 r., tj. na dzień ogłoszenia przetargu w kwocie 100 zł netto miesięcznie za 1 miejsce postojowe + podatek VAT według obowiązującej stawki, w ilości zadeklarowanej przez Najemcę (max. 5),
- utrzymywania i eksploatowania przedmiotu umowy zgodnie z wymaganiami prawidłowej gospodarki,
- uzyskania pisemnej zgody Gminy Miejskiej Kraków w przypadku oddania przez Najemcę przedmiotu umowy do korzystania osobie trzeciej.
2. zawarte będą ograniczenia dotyczące korzystania z lokali użytkowych lub parkingu:
• uwzględniając charakter obiektu, jakim jest stadion piłkarski, mając na względzie konieczność zapewnienia bezpieczeństwa podczas organizowanych na stadionie imprez, podmiot wyłoniony w drodze przetargu zobowiązany będzie do każdorazowego opuszczenia przedmiotu najmu na dwie godziny przed rozpoczęciem meczu piłkarskiego,
• w związku z podstawową funkcją Stadionu i wykorzystywaniem go na potrzeby organizacji imprez masowych – w przypadku organizowania takiej imprezy przez Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie lub inny podmiot, korzystający z obiektu na podstawie umowy zawartej z Zarządem Infrastruktury Sportowej w Krakowie - podmiot wyłoniony w drodze przetargu wyrazi zgodę na czasową zmianę usytuowania miejsc parkingowych na miejsca wskazane przez Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie po uprzednim powiadomieniu podmiotu wyłonionego w drodze przetargu przez Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie lub organizatora imprezy,
- informacja o możliwości dostępu osób do przedmiotu najmu w dni inne niż dni meczowe w godz. od 06:30 do 23:00.
Podmiot/ osoba, która wygrał/ wygrała przetarg przed podpisaniem umowy najmu będzie zobowiązana do złożenia następujących dokumentów i oświadczeń:
- dokumentu określającego formę prawną prowadzonej działalności (nie dotyczy podmiotów prowadzących działalność w oparciu o wpis do KRS lub CEIDG), w przypadku spółki cywilnej – umowę spółki,
- oświadczenia o niezaleganiu z zapłatą należności realizowanych na rzecz Urzędu Skarbowego oraz Urzędu Gminy właściwych dla miejsca prowadzenia działalności oraz siedziby (miejsca zamieszkania);
- oświadczenia o niezaleganiu z opłatami, podatkami i innymi zobowiązaniami na rzecz Gminy Miejskiej Kraków, w tym jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kraków;
- oświadczenia o niezajmowaniu bez tytułu prawnego na terenie Gminy Miejskiej Kraków jakiejkolwiek nieruchomości, w tym lokalu położonego na nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków;
- oświadczenia o dysponowaniu środkami finansowymi niezbędnymi do realizacji zobowiązań wynikających z umowy najmu,
- potwierdzenia wpłacenia kaucji (niepodlegającej oprocentowaniu), w wysokości 300% czynszu netto.
W przypadku stwierdzenia, że złożone oświadczenia są niepełne lub nieprawdziwe Gmina Miejska Kraków może odmówić zawarcia umowy najmu.
Osoby zainteresowane udziałem w przetargu mogą zapoznać się z treścią projektu umowy najmu oraz uzyskać dodatkowe informacje w sprawie w Zarządzie Infrastruktury Sportowej w Krakowie pod numerem tel. (12) 616 63 24. Warunki umowy najmu ujęte w projekcie nie podlegają negocjacji.
Przetarg zostanie przeprowadzony na podstawie art. 38-41 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U z 2021 r. poz. 1899ze zm.) oraz zapisów Regulaminu stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 1028/2018 r. Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 24.04.2018 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu dotyczącego organizowania przetargów na oddanie w dzierżawę, najem lub użytkowanie nieruchomości lub ich części pozostających w administracji Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie (z późn. zm.). Biorący udział w przetargu zainteresowany dzierżawą powinien zapoznać się z regulaminem przetargów a także projektem umowy.
Zastrzega się prawo odwołania przetargu z ważnej przyczyny.
Ogłoszenie o przetargu zamieszczone jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa www.bip.krakow.pl; na stronie internetowej Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie www.zis.krakow.pl oraz wywieszone na tablicach ogłoszeń w budynku Urzędu Miasta Krakowa przy pl. Wszystkich Świętych 3-4 i w siedzibie Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie przy ul. Walerego Sławka 10.
Udział w postępowaniu przetargowym wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych oferentów na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. L 119 z 4.5.2016, str. 1—88) oraz w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 65, 284, 471, 782, 1709) oraz zapisów Regulaminu stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 1028/2018 r. Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 24.04.2018 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu dotyczącego organizowania przetargów na oddanie w dzierżawę, najem lub użytkowanie nieruchomości lub ich części pozostających w administracji Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie.
Klauzula informacyjna:
W oparciu o art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r.), dalej RODO, informujemy, że:
- Administratorem Danych Osobowych (ADO), czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe jest Dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie (ZIS), z siedzibą przy ul. Walerego Sławka 10, 30-633 Kraków;
- wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych - ul. Walerego Sławka 10, 30-633 Kraków, iodo@zis.krakow.pl.
- w związku ze złożeniem oferty Państwa dane osobowego w niej zawarte przetwarzane będą na podstawie:
a. art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze), w celu związanym z przeprowadzeniem postępowania przetargowego.
-
mają Pastwo prawo do żądania od ADO:4.1. dostępu do swoich danych osobowych;4.2. udostępnienia danych;4.3. sprostowania danych;4.4. usunięcia danych, z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO;4.5. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych
- Przekazane przez Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w pkt 3; po tym czasie Państwa dane osobowe będą przechowywane (o ile jest to niezbędne) przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00 –193 Warszawa, jeśli w Państwa ocenie przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w sposób niezgodny z prawem;
- przekazanie przez Państwa swoich danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celu określonego w pkt 3. Niepodanie danych osobowych określonych w ust. 3 skutkować będzie niemożliwością przystąpienia przez Państwa do postepowania przetargowego.
- odbiorcami przekazanych przez Państwa danych osobowych będą podmioty, którym ADO powierzył przetwarzanie danych osobowych na podstawie odrębnych umów powierzenia przetwarzania – np. w związku z realizacją usług hostingowych, poczty elektronicznej, czy też archiwizacji dokumentów; Państwa dane mogą zostać udostępnione innym organom administracji publicznej, organom kontroli, organom wymiaru sprawiedliwości oraz sądom, na ich uzasadniony wniosek (zgodnie z obowiązującymi przepisami).
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do Państw trzecich oraz do organizacji międzynarodowych.
KOMUNIKAT DOTYCZĄCY WARUNKÓW UDZIAŁU W PRZETARGACH W DOBIE PANDEMII
Mając na uwadze obowiązujący stan epidemii w Polsce, wymogi i obostrzenia sanitarne wprowadzone przez Ministerstwo Zdrowia i Główny Inspektorat Sanitarny oraz konieczność należytego zabezpieczenia ochrony zdrowia i życia przyjęte zostały poniższe zasady:
- ilość osób uczestniczących w przetargu odpowiadać będzie ilości wpłaconych wadium (jedno wadium = 1 osoba) wyklucza się obecność osób towarzyszących. W przypadku gdy jedno wadium wpłacone jest wspólnie przez kilka osób, konieczne jest wyznaczenie jednego uczestnika i udzielenie mu przez pozostałe osoby pisemnego pełnomocnictwa upoważniającego do reprezentowania ich w przetargu,
- uczestnik przetargu będzie uprawniony do wejścia do budynku, w którym odbywa się przetarg nie wcześniej niż 15 minut przed wyznaczoną godziną rozpoczęcia przetargu,
- uczestnik przetargu powinien być wyposażony w środki ochrony osobistej (maska, rękawiczki) zgodnie z obowiązującymi na dzień przetargu procedurami bezpieczeństwa właściwymi dla miejsca przeprowadzenia przetargu,
- uczestnik wchodzący do budynku Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie musi zdezynfekować dłonie przy użyciu odpowiedniego urządzenia zamontowanego przy wejściu do budynku oraz bezwzględnie poddać się automatycznemu pomiarowi temperatury ciała przy użyciu odpowiedniego urządzenia zamontowanego przy wejściu do budynku. Wstęp i przebywanie w budynku jest dopuszczalne tylko i wyłącznie dla osób, których wynik automatycznego pomiaru temperatury ciała przy wejściu/wejściach do budynku jest mniejszy lub równy 37,5 °C.
Zasady obsługi klientów wymienione powyżej zgodne są z Zarządzeniem Nr 14/2020 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie z dnia 4.11.2020 r. (w sprawie zamknięcia Zarządu Infrastruktury Sportowej dla bezpośredniej obsługi klienta) oraz obowiązującymi Poleceniami Służbowymi dot. względów bezpieczeństwa w związku z obowiązującym stanem epidemii w Polsce.