§ 1

Organizator

1. Tytuł zdobywcy Korony Maratonów Polskich przyznaje Gmina Miejska Kraków – Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie, Organizator Cracovia Maraton, zwany dalej „Organizatorem”.

2. Niniejszy regulamin określa zasady przyznawania odznaczenia Korona Maratonów Polskich.

§ 2

Warunki uzyskania tytułu zdobywcy Korony Maratonów Polskich

1. Aby uzyskać tytuł zdobywcy Korony Maratonów Polskich, należy:

a. ukończyć pięć biegów na dystansie maratońskim o długości 42,195 km:

- Maraton Dębno,

- Cracovia Maraton,

- Maraton Warszawski,

- Poznań Maraton,

- Wrocław Maraton.

b. ukończyć wskazane w § 2 pkt 1 lit. a maratony w czasie 24 miesięcy, liczonych od daty pierwszego ukończonego maratonu zgłaszanego we wniosku,

c. po ukończeniu wszystkich maratonów, złożyć poprawnie wypełniony wniosek i dokonać opłaty wskazanej w § 4,

d. przejść pozytywną weryfikację wniosku zgodnie z § 3.

2. Od zapisów § 2 pkt 1 stosowane są następujące wyjątki:

a. zawodnicy niepełnosprawni startujący na wózkach, w miejsce Maratonu Dębno, mogą z listy wskazanej w pkt 1 lit. a wybrać dowolny maraton, który pokonają we wskazanym czasie dwukrotnie;

b. zawodnicy, którzy rozpoczęli starania o Koronę Maratonów Polskich w latach 2018 i 2019, które zostały przerwane przez pandemię Covid-19 i związane z tym odwołanie biegów, mają dodatkowe 18 miesięcy od momentu wznowienia biegów w trybie stacjonarnym dostępnym dla wszystkich  tj. od dnia 23 września 2021 (Maraton Warszawski) – ostateczny termin ukończenia wszystkich wskazanych w § 2 pkt 1 lit. a maratonów, dla tych zawodników to 23 marca 2023 roku;

c. zawodnicy, którym do ukończenia starań o Koronę Maratonów Polskich (w tym zawodnicy wskazani w § 2 pkt 2 lit. a-b brakuje Wrocław Maratonu, z listy pozostałych wskazanych w § 2 pkt 1 lit. a, maratonów wybierają maraton, który pokonają dwukrotnie, z zachowaniem terminów wskazanych w § 2 pkt 1 lit. b oraz pkt 2 lit. b.

3. Wniosek o przyznanie tytułu zdobywcy Korony Maratonów Polskich można złożyć wyłącznie elektronicznie.

4. Do złożenia wniosku elektronicznego w sprawie przyznania tytułu zdobywcy Korony Maratonów Polskich niezbędne jest posiadanie konta w systemie zapisów on-line dostępnym poprzez stronę internetową www.korona.zis.krakow.pl. Proces wypełniania wniosku można rozpocząć po pozytywnym przejściu etapu rejestracji konta, zalogowaniu się i kliknięciu odnośnika „Złóż wniosek”.

5. Termin składania wniosków upływa z dniem 31 grudnia roku kalendarzowego, w którym zawodnik ukończył piąty maraton; decyduje data rejestracji zgłoszenia w systemie. Wnioski złożone po terminie zostaną zweryfikowane negatywnie.

6. Do Korony Maratonów Polskich zaliczane są wyłącznie biegi w formie tradycyjnej – wirtualne biegi nie są zaliczane.

§ 3

 Weryfikacja

1. Organizator przeprowadzi weryfikację przesłanych wniosków o przyznanie tytułu zdobywcy Korony Maratonów Polskich. Czas weryfikacji wniosku wynosi do 18 tygodni od daty  rejestracji w systemie.

2. Weryfikacja przeprowadzona będzie wyłącznie po dokonaniu opłaty, o której mowa w §4.

3. Weryfikacja przeprowadzana jest wyłącznie na podstawie oficjalnych list wyników udostępnionych na stronach www wszystkich Maratonów wchodzących w skład Korony Maratonów Polskich. W przypadku, gdy Organizator nie będzie miał możliwości sprawdzenia wyników podanych przez zawodnika (np. anonimizacja na listach wyników) wniosek zostanie zweryfikowany negatywnie.

4. Lista wniosków pozytywnie zweryfikowanych dostępna będzie na stronie internetowej www.korona.zis.krakow.pl.

§ 4

Opłaty

1. Od wniosku o weryfikację pobiera się opłatę w wysokości 30,00 złotych.

2. Opłata nie podlega zwrotowi w żadnym przypadku.

3. Opłaty należy dokonać z wykorzystaniem systemu płatności online PayU dostępnego podczas składania wniosku w formie elektronicznej. Za termin wpłaty uznaje się datę wpływu środków na konto bankowe poprzez system płatności PayU.

4. W przypadku braku odnotowania opłaty w systemie po upływie 7 dni od dnia wpłaty, zawodnik zobowiązany jest skontaktować się z Organizatorem w celu wyjaśnienia sytuacji. Brak kontaktu w terminie do 30 dni od daty zarejestrowania wniosku, skutkuje usunięciem nieopłaconego zgłoszenia z listy.

§ 5

Odznaczenia

1. Biegacze, którzy spełnią warunki wskazane w § 2 otrzymają odznaczenie Korony Maratonów Polskich oraz pamiątkowy dyplom.

2. Odznaczenie Korony Maratonów Polskich będzie wysyłane do uczestnika na adres korespondencyjny podany w złożonym wniosku. Wysyłka odznaczenia możliwa jest wyłącznie na terenie Polski. Nie ma możliwości wysyłki odznaczenia poza granice Polski w żadnym przypadku.

3. Dyplom będzie generowany automatycznie na koncie w systemie zapisów online.

4. Wysyłka odznaczeń odbywa się  dwa razy w ciągu roku. Dokładny termin wysyłki jest uzależniony od ilości zarejestrowanych i pozytywnie zweryfikowanych wniosków.

§ 6

Informacje dodatkowe

1. Zapytania odnośnie Korony Maratonów Polskich należy kierować na adres e-mail: korona@zis.krakow.pl.

2. Korona Maratonów Polskich jest odznaczeniem przyznawanym jednorazowo. Nie ma możliwości wypełnienia kolejnego wniosku i otrzymania odznaczenia Korony Maratonów Polskich wielokrotnie.

3. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa polskiego.

4. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Organizatora.

 

Aktualizacja: 7.04.2022