Konferencja w Wieliczce: Nowoczesne narzędzia promocji turystyki

W zorganizowanym w Wieliczce przez Związek Miast Polskich XV Spotkaniach Biur Promocji uczestniczyło blisko 70 osób z całego kraju. Podczas dwudniowej konferencji, która odbyła się 13 i 14 października w Centrum Edukacyjno-Rekreacyjnym zaprezentowane zostały atrakcje turystyczne miast i regionów oraz System Informacji Turystycznej jako narzędzie promocji turystyki. Z tej okazji przygotowano przegląd materiałów promocyjnych, swoje dokonania w tym zakresie przedstawił również Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie.

O dynamicznym rozwoju Polskiego Systemu Informacji Turystycznej mówił Mirosław Nalazek - dyrektor departamentu Polskiej Organizacji Turystycznej. Nie tylko rośnie ilość wersji językowych, ale coraz częściej z bazy danych korzystają posiadacze urządzeń mobilnych - smartfonów, czy tabletów. Ciekawą ofertą mają być zindywidualizowane newslettery.

Dużym wyzwaniem dla POT będą przyszłoroczne piłkarskie mistrzostwa Europy. Dlatego zapadła już decyzja, że w 2012 roku tzw. telefon bezpieczeństwa 800 200 300 - przede wszystkich dla zagranicznych turystów - będzie działał od 21 maja, w czasie EURO 2012 codziennie aż do godziny 2. w nocy, w czterech językach: angielskim, niemieckim, rosyjskim i francuskim.

19 mln złotych kosztował Małopolski System Informacji Turystycznej. Jego pełne zalety będziemy mogli poznać już podczas najbliższego sezonu zimowego. Jak podkreśliła Anna Niedźwieńska - zastępca dyrektora Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, nasz region korzystając z najnowszych rozwiązań technicznych w dotarciu do turysty, nie zapomina także o tradycyjnych i wciąż skutecznych sposobach informowania o licznych atrakcjach Małopolski i Krakowa - przewodnikach, folderach i innych tego typu wydawnictwach.

Jak przyznał burmistrz Wieliczki Artur Kozioł jednym z najważniejszych celów działań promocyjnych tego miasta jest zatrzymanie na dłużej turystów odwiedzających Kopalnię Soli.

O ciekawych formach współpracy Sopotu i Krakowa opowiadali Magdalena Czarzyńska-Jachim - rzecznik prasowy Urzędu Miasta Sopotu i Marcin Kandefer - dyrektor Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta UMK. W tym roku nowym impulsem dla tej wieloletniej współpracy stała się polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. Z tego okazji w obu miastach przewidziano wiele spotkań i wydarzeń.
Współdziałanie Gołdapi z okolicznymi gminami pozwoliło na przygotowanie ciekawego projektu promocyjnego „Mazury Cud Natury".

Uczestnicy konferencji w Wieliczce zgodnie przyznali, że prowadzenie tak licznych i na szeroką skalę działań promocyjnych nie byłoby możliwe bez środków unijnych.

[galeria:390]