W założonym w 1928 roku Klubie Sportowym Borek Kraków funkcjonuje obecnie sekcja piłki nożnej, w ramach której trenuje kilkanaście drużyn – od seniorów (występujących w klasie okręgowej) po żaków i orlików.
Poza piłkarskimi boiskami trawiastymi – głównym (105 m x 68 m) i treningowym (90 m x 60 m), w Centrum Aktywnego Wypoczynku KS Borek znajdują się jeszcze: boisko o nawierzchni ze sztucznej trawy (30 m x 18 m, przykryte balonem), boisko do koszykówki o nawierzchni poliuretanowej (18 m x 12 m), boisko do siatkówki o nawierzchni poliuretanowej (18 m x 12 m) i boisko do siatkówki plażowej (16 m x 8 m).
W 2020 roku – ze środków Gminy Miejskiej Kraków i pod nadzorem Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie – został zamontowany automatyczny system nawadniania trawiastej płyty głównej boiska piłkarskiego.
Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie przygotował dokumentację projektową nowego boiska treningowego Klubu Sportowego Borek Kraków, zlokalizowanego przy ul. Żywieckiej 13 (Dzielnica IX Łagiewniki – Borek Fałęcki). Procedowane jest także pozwolenie na budowę. Oświetlone boisko treningowe o nawierzchni ze sztucznej trawy powstanie w miejsce naturalnej płyty treningowej. W ramach inwestycji zaplanowane są również m.in. elementy małej architektury i budowa komunikacji wewnętrznej.
Planowana inwestycja Gminy Miejskiej Kraków obejmuje budowę:
- boiska treningowego do piłki nożnej o nawierzchni ze sztucznej trawy (z piłkochwytami o wysokości 6 m) w miejscu istniejącego trawiastego boiska treningowego, z małą architekturą :bramkami, wiatami z siedziskami dla zawodników, wiatą medyczną z siedziskami. Zaprojektowano boisko o wymiarach 82 m x 48 m (pole gry) wraz z obejściami (w sumie 92 m x 52 m ) i pasem technicznym o szerokości 2,1 m na ww. wiaty (razem 92 m x 54,1 m nawierzchni ze sztucznej trawy);
- infrastruktury technicznej: wewnętrznej instalacji elektrycznej z masztami oświetleniowymi o wysokości 16 m (4 sztuki), z zasilaniem pompowni wód deszczowych i szlabanu;
- wewnętrznej kanalizacji deszczowej (drenażu i retencji kanałowej);
- komunikacji wewnętrznej: drogi dojazdowej, placu manewrowego, miejsc postojowych; ze stojakami na rowery i koszami na śmieci.
Dokumentację projektową opracowali architekci Ireneusz Piotrowski I Małgorzata Rosół z Pracowni Architektury z Krakowa.