Szczegóły obiektu

Żeglarstwo Żeglarstwo
Marina Krakowska
Bulwar Podolski
+48 126 16- 63- 00
Dyscypliny:
  • Żeglarstwo

Obiekty, w których prowadzone są zajęcia: Bulwar Podolski

Budowa portu dla małych jednostek pływających, stworzenie możliwości cumowania jednostek większych wraz z pełną obsługą techniczną sprzętu i socjalną załóg – tak zostanie wykorzystany akwen rzeki Wisły według koncepcji zleconej przez Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie. Obecnie nieużywane tereny zyskają dzięki temu atrakcyjny punkt rekreacyjno-turystyczny. Na mapie Krakowa pojawi się nowe oblicze bulwaru Podolskiego, które nie tylko będzie dodatkową atrakcją dla mieszkańców, turystów czy zwolenników turystyki wodnej, ale także adaptacją obwałowania przeciwpowodziowego poprawiającą bezpieczeństwo powodziowe tej części miasta. Marina Krakowska będzie także miejscem stacjonowania służb pracujących na rzece (np. policja).  

W zaplanowanym na 2021 rok budżecie Miasta Krakowa znalazło się zadanie pn. ,,Rewitalizacja terenów przy moście Kotlarskim – bulwar Podolski – budowa Mariny Krakowskiej”, na które zarezerwowano 500 tys. złotych.

W tym roku Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie planuje ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, następnie zawrzeć umowę z wybranym wykonawcą i złożyć wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na budowę. Przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwolenia na budowę pozwoli nam tworzyć montaż finansowy dla inwestycji. Chcemy, aby opierał się on na środkach własnych Gminy Miejskiej Kraków oraz funduszach zewnętrznych, o które będziemy aplikować. Wykonanie projektu zaplanowane jest w latach 2022 - 2024.  

Po wybudowaniu Mariny Krakowskiej Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie przeprowadzi przetarg, w ramach którego wyłoniony zostanie operator obiektu odpowiedzialny za jego funkcjonowanie. 

Przedmiotem projektu jest budowa rewitalizacji terenów położonych na prawnym brzegu rzeki Wisły na bulwarze Podolskim w Krakowie wraz z budową portu przeznaczonego dla jachtów oraz innych jednostek pływających. Dodatkowo, planuje się wybudowanie portu z infrastrukturą techniczną wraz z zabudową dopełniającą w postaci obiektów: administracyjno-biurowych, obsługi technicznej, socjalnych, hotelowych, handlowych i rekreacyjnych.

Ponadto, koncepcja zakłada wykonanie rewitalizacji brzegu Wisły od km 842+160 do km 843+220 jej biegu o długości 1060 m łącznie z adaptacją istniejącego wału przeciwpowodziowego pod kątem korzystania z jego terenu także przez użytkowników mariny.

Bezpośrednie elementy infrastruktury portu:

  • stanowiska postojowe na wodzie –nabrzeża, pomosty, pirsy, dalby i pale cumownicze,
  • urządzenie do podnoszenia jachtów,
  • urządzenie do wodowania jachtów,
  • zaopatrzenie w energię elektryczną,
  • instalacje telekomunikacji: telefon, Internet,
  • instalacje monitoringu terenu i sygnalizacji pożarowej,
  • zaopatrzenie w wodę,
  • zaopatrzenie w paliwa, odbiór zużytych olejów,
  • odprowadzenie ścieków,
  • odbiór śmieci i odpadów,
  • drogi wewnętrzne,
  • miejsca postojowe dla środków transportu lądowego,
  • powierzchnie załadunku/rozładunku,
  • oświetlenie terenu.

Pośrednie elementy infrastruktury portu:

  • zaopatrzenie w żywność, art. gospodarstwa domowego, środki czystości,
  • zaopatrzenie w części zamienne i wyposażenie żeglarskie,
  • mini warsztat naprawczy,
  • zaplecze hotelowe,
  • zaplecze gastronomiczne,
  • klub żeglarski,
  • teren rekreacyjny.

Elementy rewitalizacji niezwiązane z portem:

  • adaptacja istniejącego wału przeciwpowodziowego.

Aktualności